Saturday, August 15, 2015

Mengapa Sejarah Kamu Tak Jadi Kpop?



Saya nak bagitahu kepada cendekiawan atau cendawan-cendawan di luar sana,mengapa sejarah menjadi sesuatu yang agak membosankan dan tak kpop sebelum ini.

Sejarah tidak menjadi kpop kerana pendekatan kamu sendiri yang amat membosankan tahap neraka wisma 18 tingkat.Kamu dan kamu hanya membataskan sejarah itu di dalam forum-forum elit yang poyo dan memeramkan manuskrip dan artifak sejarah seperti kimchi yang busuk.

Kemudian,kamu rasa nak mengepopkan sejarah,kamu berfikir dengan teori goblok kamu iaitu dengan mengacau dan memprovokasi sejarah Melayu,dengan harapan portal-portal tajaan NED berminat untuk menaikkan tesis-tesis rasis kamu di dada-dada berbulu alam maya bunian.

Ini salah,wahai cendawan.Kamu tidak perlu mendowngrade-kan orang Melayu yang beragama Islam dengan memprovok kewujudan dan sejarah mereka.Ini adalah salah dan berdosa.Dosa kamu ialah kamu berbohong kerana berfikiran laksana Micheal Chick dan John Doe.

Kamu ingin menipu namun rekod-rekod Dinasti Liang,Song atau Ming mengatakan sebaliknya.Kamu ingin berbohong namun catatan para pengembara Arab dan Parsi menuliskan berbeza.Kamu ingin mengepopkan sejarah versi kamu tapi akhirnya kamu menjadi seperti aiskrim pop.Rapuh,nampak bodoh dan murah.

My history is immortal.Kamu dan kamu jika sangat miskin sehingga ingin merampas tanahair ini dari golongan marhaen pribumi yang tidak tahu apa-apa pasal muslihat politik,silakan.Silakan penuhkan sehingga bawa ke kubur dan jirat-jirat kamu.

But my history is immortal.Jika kamu berbohong,saya akan perintahkan roh emperor-emperor imperial China berbicara sejarah kami.Dari dinasti ke dinasti.

Sekarang kamu tahu mengapa sejarah kamu tak menjadi kpop.Keluarlah dari pejabat sejukbeku kamu dan belalah rakyat marhaen.Tidak perlu membela para Sosialis yang chauvinis,kerana sejarah bukan politik sampah mereka.

Sejarah adalah untuk mereka yang jujur,patriotik dan cintakan tanahair.

~Srikandi
Don't hide my Chronicles behind your blood of war.I'm vampire of history.

Untuk yang belum mendapat akses penuh ATBM V, klik sini: http://goo.gl/1QBIQK

2 comments:

  1. Assalamualaikum Wrt...

    sokong puan 100000000000000000000000000000000000%

    ReplyDelete
  2. HAHAHAHAHAHHAHAHAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA tak faham ._. Saya bukak ni pun sbb ade tulis kpop xD tak faham means knp sejarah tak jadi kpop . kpop pun ade sejarah . sejarah gembira and sedih . andddddd .... mengepopkan ? epop is nama majalah xD lol xD

    ReplyDelete

 
Cik Seri Berceloteh - Blogger Templates, Wordpress Templates Free - by Templates para novo blogger HD TV Watch Entourage Online. Featured on Local Business Singapore